Ring til os: +45 53618016
  • Forsiden
  • Blog
  • Byg videre på din og dine sælgers salgsviden!

Byg videre på din og dine sælgers salgsviden!

At være i toppen kræver træning og optimale rammer

I sportens verden trænes og optimeres der konstant – både i træningsmetoder, men også den struktur, som er omkring de personer, som skal performe. Sådan er det også i erhvervslivet, for hvor der er konkurrence, kan træning og struktur gøre en forskel. Derfor kan du hurtig vurdere, om træning og struktur kan gøre noget for din virksomhed, ved at svare på dette spørgsmål: Er jeg på et marked, hvor der er konkurrence?

Mange kan og vil ikke konkurrere på pris

Fair nok, men pris fylder noget – og lav pris giver ofte en god fordel, når indkøberne taster dine priser ind i et regneark. Det ved ALLE vi B-t-B sælgere. Jo mere vi taler om pris, jo mere taler kunden om pris.

”Hvis du ikke har en konkurrece-fordel, så lad være med at konkurrere” – Jack Welch

Det er kloge ord, NÅR vi kender vores konkurrence-fordel. Det er præcis den/de fordel(e), som giver kunderne den største værdi, og dermed en større chance for at få et nyt/fastholde et samarbejde. En lav pris sælger mere sig selv, mens det kræver mere indsats/træning fra sælgeren, når der sælges kvalitet til en højere pris – specielt hvis det er en helt ny kunde.

Hvad er din konkurrece-fordel?

Eet er at finde disse konkurrence-fordele, men hvordan forklarer du det til dine kunder, så det giver værdi? Her stopper historien for mange. Det bliver kompliceret, og der skal laves en masse tanker for at komme videre. Det er hammer ærgerligt.

Glem alt om de to torsdage i en uge

Mange udsætter denne opgave i salget, til den uge, hvor der er to torsdage. Det er jo ikke noget man ”skal”, så driften bliver hurtig vigtigere. Du kæmper dermed videre uden dine (skjulte) konkurrence-fordele, og det gør det jo ikke nemmere at vinde. Find dine konkurrence-fordele – book tid i din egen kalender, og sæt processen i gang.

Hent sparring ind, hvis du ikke selv kan finde dine konkurrence-fordele

Vi tager alt for meget for givet i vores hverdag. Vi tror, at det vi kan, det kan alle andre – og så havner vi igen i pris. Du kan noget unik – det er derfor du har kunder i dag. Du og dine sælgere har en kæmpe viden, og kan sælge, så struktur og træning kan løfte dit salg. Derfor ser vi også, at et forløb starter med sparring og struktur. Der skal bygges videre på den viden du har og dine sælgere har. Vi skal ikke starte forfra, vi skal videre.

Jamen, det koster jo penge

Enig, de mange udviklingsmuligheder gør, at vi er ”bange” for at bruge budgettet forkert. Det har vi kæmpe respekt for, men har du selv tid til at drive processen og tid på at vente på, at få dine konkurrence-fordele og værdien ud til kunderne? Hvis du investerer kr. 10.000 i salgsudvikling, hvor meget skal der så sælges ekstra, for at det er tjent hjem? Det gode ved sparring er, at der arbejdes lige præcis med dit salg, og dine muligheder, og ikke mindst, at du får lavet denne vigtige opgave. Derfor kan vi anbefale, at du søger sparring til dit salg, så viden udefra sættes sammen med din viden, og måske giver det dig flere konkurrence-fordele?

Skriv gerne en kommentar, hvis du har en vinkel på sparring eller hvad der skal til, for at B-t-B sælgeren vinder i den hårde konkurrence.

Byg videre… vi ses derude 

Skriv din kommentar


Tilbage til oversigten

SENESTE BLOGINDLÆG
 
KONTAKT OS
  • Adresse:
    KplusK Aps, Landlystvej 33,
    8600 Silkeborg
  • Telefon:
    Silkeborg, Jan Kuipers (+45) 53618016
    Kolding, Michael Krogh (+45) 20251610
  • Email:
    kontakt@kpluskpartner.dk
RING MIG OP