Ring til os: +45 53618016
  • Forsiden
  • Blog
  • Svar på Linkedin-indlæg: Salgschef/sælger: Derfor bliver du/I måske aldrig bedre?

Svar på Linkedin-indlæg: Salgschef/sælger: Derfor bliver du/I måske aldrig bedre?

Her er Key Account sælgerens spørgsmål i samtalen: 

Hvad ved du om min branche?

  • Jeg ved, at du laver salgsarbejde i en virksomheden og denne virksomhed har B-t-B kunder. Dette B-t-B salg er vores fokus, og vi har gennem mange år selv arbejdet som Key Account chefer i B-t-B slag. Vores fokus og erfaring på B-t-B salget gør, at vi kender 80% af din hverdag. De sidste 20% er din hverdag, historie, udfordring, konkurrence, erfaring, pris/kvalitet osv.. Vi skal høre dine 20% for at finde ud af, hvor vi kan hjælpe dig eller din virksomhed.

Hvis jeg køber nogle sko, så har jeg fysisk fået en vare, hvad får jeg, hvis jeg køber hos dig?

  • Enig. Hvordan ved vi, at vi har fået leveret varen, når viden er usynlig? Vi kan jo sende en tjekliste, og se, om du kan huske teori efter træning, men igen er det viden, vi måler. Det handler om dine handlinger. Vi skal finde områder hvor DU/I bliver bedre som sælger. Alle sælgere har egen stil. Nogle værktøjer passer til alle, og andet kan tilpasses hver enkelts stil. Du får nogle simple værktøjer til at få succes i dit salg og i din hverdag, HVIS du bruger vores værktøjer. Bruger du dem ikke, er det ikke en succes for dig, din virksomhed og dermed heller ikke for os. Du kan få en mere effektiv hverdag med større succes.

Hvad ved du om vores produkter, du kommer jo fra en anden verden?

  • Korrekt. Du er eksperten på produkter. Vi træner ikke produktviden. Vi træner salgsarbejdet. Hvorfor er det en god forretning for dine kunder at handle med dig og din virksomhed? Dette spørgsmål er afgørende for os. Vi sætter fokus på det, som dine produkter gør for din kunde. For os er det ikke vigtigt om du sælger byggematerialer til håndværkere eller grøntsager til kiosker. Vi har fokus på hvorfor det er unikt at købe hos præcis dig og din virksomhed.

Hvordan ved jeg, at K plus K har været en god investering?

  • Det er en god investering når du bruger vores værktøjer, og at salget flytter sig i den rigtige retning. Via træning stiger dine kompetencer, din selvtillid stiger, og kunderne kan bedre se og forstå fordelene i jeres samarbejde. Vi har set stor vækst hos sælgere, som bruger vores værktøjer, men vi kan nok ikke tage hele æren for resultaterne. Det gør vi bestemt heller ikke. Æren går til sælgeren/virksomheden, som har lavet ændringerne.

Hvor er det præcis K plus K kan hjælpe?

Vi har 3 hovedprodukter:

Salgsstrategi:

  • Her udfordrer vi den nuværende strategi, hvorefter vi kommer med et bud på, hvordan B-t-B salget kan struktureres, så det bliver mere effektivt. Som menneske kan vi ikke se vores egen næse, fordi den er for tæt på. Det samme oplever vi med salg i mange virksomheder. De har tidligere haft succes med salget, og det er nu blevet standard - hverdagen er tæt på, og vi tager egne styrker for givet. Men arbejder vi rigtigt i dag? Hvad vil vi med sælgerne? Hvordan forklarer sælgerne kunderne vores forretning? Osv. En proces som sker i samarbejde med salgschefer og øverste ledelse. Ofte udarbejder vi et dialogværktøj, som præcist forklarer jeres forretning til kunderne. Derefter træner vi ofte sælgerne i brug af dette dialogværktøj, som gør en stor forskel på kundemøderne. Brochure, visitkort, og sælgerens talegaver er ikke altid nok på møderne.

Salgstræning:

  • Når sælgeren eller salgsteamet er klar på salgsstrategien, så skal der trænes. Det er nemt at sige, at vi skal vækste 10% i 2015, men sælgerne skal trænes, så det bliver realistisk. Vi skal træne HVORDAN vi får succes og når vores mål. Salgstræning kan foregå individuelt eller i teams. Selv programmet laves i samarbejde med salgschefen.Individuel træning kan være en ny sælger, som er ny i salgsverdenen, en sælger som savner energi, en salgschef som efterlyser sparring til ledelse af sælgere osv. Fortæl din udfordring, og vi kan fortælle hvordan, og om vi kan hjælpe.

Rekruttering:

  • Vores fokus på B-t-B salget gør, at vi er kompetente til at rekruttere B-t-B sælgere og B-t-B salgschefer. Det er kostbart at ansætte en sælger. Det har vi kæmpe respekt for, og derfor er det vigtigt, at vi gør vores bedste for at finde den rigtige profil – og hvad er den rigtige profil egentlig til din virksomhed/ledelse/team/kundegruppe? Der er mange ting at tage højde for. Her sparrer vi gerne, og har fleksible muligheder. Vi kan hjælpe med en del af rekrutteringsprocessen eller stå for hele processen. Vi er fleksible.

Hvorfor kan jeg ikke købe et kursus på jeres hjemmeside?

  • Den tager vi til os. P.t. har det ikke haft vores store fokus, idet vi har kørt skræddersyet forløb. Vi kender ca. 80% af de udfordringer som B-t-B sælgere har i hverdagen. Disse udfordringer er næsten ens for alle. Sælgere og salgschefer orker ikke flere af disse standardkurser. Vi er enige i denne holdning.Vi skal tættere på – et kursus skal ramme sælgerens hverdag 100% for at gøre en forskel. Det arbejder vi på, og mon ikke der kommer en update på Linkedin, når det sker, ellers tilmeld vores nyhedsbrev, hvis du vil høre mere om dette, når vi er klar til det. 

Kommentarer

Skriv din kommentar


Tilbage til oversigten

SENESTE BLOGINDLÆG
 
KONTAKT OS
  • Adresse:
    KplusK Aps, Landlystvej 33,
    8600 Silkeborg
  • Telefon:
    Silkeborg, Jan Kuipers (+45) 53618016
    Kolding, Michael Krogh (+45) 20251610
  • Email:
    kontakt@kpluskpartner.dk
RING MIG OP