Ring til os: +45 53618016

Referencer & kundecases

 

 

Rekruttering af Account Manager.
 

Jeg har arbejdet sammen med K plus K ifm rekruttering af en ny Account Manager til Grene Danmark. 
En grundig og effektiv behovsanalyse udført af Michael og Jan gav den fornødne tryghed, som jeg søgte i forbindelse med den forestående rekruttering. 
Under processen fik jeg efter aftale med K plus K løbende statusopdateringer, og vi afsluttede forløbet med en positiv evaluering. 
Alt i alt et yderst professionelt og effektivt samarbejde med K plus K.

Jan Bjerg Field Sales Manager at Grene A/S
August 2016


 

Salgstræning for BM Silo

Via netværk fik vi kendskab til K plus K.

Vores salgsteam bestod af 5 personer; ingen med en salgsuddannelse. Så der var brug for nogle værktøjer, der kunne bruges i hverdagen samtidig med at der skulle opbygges en fælles struktur i afdelingen. Alle sælgere har desuden fået lavet og gennemgået DISC profil.

Vi ansøgte om en VÆKSTmidt Accelerator, som blev godkendt. Da dette forløb var afsluttet valgte vi at fortsætte samarbejdet med K plus K, da vi virkelig kunne se udbyttet af samarbejdet. 

Vores omsætning var stigende, sælgerne mere engagerede og arbejdsglæden større.
Det er et par troværdige, dygtige og tillidsvækkende fyre, som formår at motivere hele organisationen og vi har arbejdet sammen med K plus K siden januar 2014. 

Vi bruger nu også K plus K til mange andre opgaver f.eks coaching og rekruttering.
Vi har nu udvidet salgspersonalet med 3 nye medarbejder, som har fået samme træning og hele salgsteamet er meget begejstret for samarbejdet.

Vi kan derfor på det varmeste anbefale K plus K, som samarbejdspartner på salgstræning, coaching, sparring eller hvad der måtte være brug for inden for salg og personlig udvikling.

Dorte Zacho Martinsen, CEO, BM Silo ApS
December 2015


Om BM Silo:

PASSION GENNEM GENERATIONER…

Selvom vi hos BM Silo i juli 2015 afholdte vores 50-års jubilæum er der ikke på nogen måde stilstand i firmaet.

BM Silo drives i dag af Dorte og Claus Martinsen, som er henholdsvis administrerende direktør og eksportchef.
Vi har eksporteret vores siloer siden 1972. Vores nedpakning i ”Kit-form” gør, at vores er ideelle til eksport og ca. 80% af vores omsætning sendes ud af landet.

Den viden vi får via vores verdensomspændende forhandlernet bruges til at videreudvikle, forbedre og udvide vores produktprogram.
Produktionslokalerne står – til trods for at det er en tidligere landbrugsejendom – tidssvarende og indbydende med det nyeste udstyr inden for CNC-maskiner og en produktion efter LEAN-princippet. Med JUST-IN-TIME produktion er vi yderst fleksible mht. leveringstid og produktmix.

BM Silo har ca. 40 ansatte. Mange har været med gennem en årrække, men vi påtager os også et socialt ansvar, da vi oftest ansætter ledigt og ufaglært personale.
Vores medarbejder er hele tiden indstillede på at efteruddanne sig og hermed få ny viden, så vi kan producere så effektivt som muligt, så vi også i fremtiden har en produktion på adressen i Tvis. Læs mere: http://www.bmsilo.com

 

 

Salgsuddannelse Solar Danmark 

I forbindelse med oprettelsen af en ny salgsenhed i Solar, var der behov for at tilføre nye kompetencer til de sælgere der skal arbejde med denne form for salg. Det omhandlede i høj grad skoling i forretningsforståelse og værdiskabende argumenter i et presset markedet.

Praktisk udførsel, i hoftehøjde

Kurset strakte sig over to dage, hvor det vekslede mellem undervisning og frem for alt dialog i plenum, samt gruppearbejde i vekslende grupper. Både Jan og Michael deltog i disse seancer, hvor de fik tilpasset de efterfølgende indslag, i forhold til deres iagttagelser og oplevelser i gruppearbejdet. Det førte til at det blev en super nærværende og sammenhængende oplevelse for de der deltog. 

Gruppearbejdet bestod i grove træk af følgende. Diskussion om udleverede materiale, træning af salgsmateriale, og rollespil. 

Det foregik således, at der første blev sat nogle temaer, dernæst blev der præsenteret salgsmateriale, som så blev diskuteret, trænet og øvet. 

Det geniale ved dette var, at sælgernes daglige salgsmateriale var omdrejningspunktet for træningen- således træning og de nye værktøjer 100 % matchede den hverdag, som sælgerne efterfølgende skulle skabe resultater i.

Højt engagement & tæt på kunden

Vi oplevede K plus K meget engagerede, ikke blot i gennemførelsen af kurset. Men bestemt også i hele den forberedende face. De brugte meget tid på at sætte sig ind i hvordan organisationen virker i dag, og hvor og hvordan vores arbejde i den nye salgsenhed skal differencerne sig, i forhold dertil. De kom i denne proces også med gode indspark, og de fik skabt det kursus, der præcist ramte de ønsker vi havde, om at få klædt vores sælgere på. 

Frem for alt, så arbejdede Michael og Jan på en sådan måde, at det hele tiden føltes som om at de var med os, hele vejen ud til kunden. Ikke så meget PowerPoints, men hands-on - der hvor det jo er det sker, nemlig ude ved kunden. 

Sælgerne kan bruge det i hverdagen

I forbindelse med selve kurset viste alle sælgerne meget tillid og respekt, både over for indholdet og materialet. Men i særdeleshed over for Jan og Michel, da deres erfaring, faglighed og evne til at ”være tilstedet” samt deres evne til at agere som var de ”med ude ved kunden” skabte stor troværdighed.
Efterfølgende, har det vist sig, at sælgerne i meget stor grad bruger det indarbejdede materiale ude ved kunderne. Og den træningsatmosfære som kurset skabte, er fuldt med ud i det daglige arbejde. 

Kan absolut anbefale K plus K

Brian Simonsen / Salgschef Solar Danmark
September 2015


Salgstræning Colas Danmark A/S

Value for money!!!

Jeg vil anbefale alle der arbejder med salg, om at booke et møde med disse herrer. Kurset var skræddersyet til mig. Med deres brede erfaring, var de meget godt forberedte og hele kurset var bygget op for at løse mine salgsudfordringer.

Dette var inspirerende - og I gav mig virkelig mange praktiske løsninger, som jeg vil tage i brug.
Dette er det bedste salgskursus jeg nogensinde har være med til.

Mange tak

Hanne W. Narvestad, Salgschef hos Colas Danmark A/S
September 2014

 

 

Salgstræning storkunde salg Würth Danmark

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med K plus K (både Jan og Michael), da vi var på udkig efter en leverandør der kunne være med til at træne vores storkundesælgere i Prisstyring, Salgsdialog og Forretningsforståelse. Vores opdrag til K plus K gik ud på at tage udgangspunkt i sælgernes nuværende hverdag og vaner, og så sikre at vi kom videre fra PowerPoint til handling. 

Selve kurserne og træningspassene foregik over en periode på 3 måneder, hvor der blev afvekslet mellem teori, træning, opfølgning og så byggede vi løbende på i forhold til ovenstående fokuspunkter. 

Jan og Michael formåede virkelig at komme videre fra PowerPoint til handling, gennem deres enorme erfaring inden for området, og ikke mindst deres engagement og evne til at møde deltagerne (sælgerne) i øjenhøjde, hvor de qua erfaringen nemt kan relatere viden og teori til deltagernes hverdag. 

Deres evne til netop dette, gav kurserne og forløbet som helhed høj kvalitet, og sikrede et højt engagement fra deltagerne. 

Jeg er overbevist om at vi sammen med K plus K har fået startet noget, som vi vil bruge meget tid på at træne de kommende år, for det kan virkelig flytte noget i vores og vores kunders forretning.

Henrik Ørskov /Salgsdirektør 
Würth Danmark 2011

 

 

KplusK har også løst opgaver for:

 

Kontakt os

 

Nyhedsbrev fra KplusK

SENESTE BLOGINDLÆG
 
KONTAKT OS
  • Adresse:
    KplusK Aps, Landlystvej 33,
    8600 Silkeborg
  • Telefon:
    Silkeborg, Jan Kuipers (+45) 53618016
    Kolding, Michael Krogh (+45) 20251610
  • Email:
    kontakt@kpluskpartner.dk
RING MIG OP